Pages

Thursday 27 December 2012

Alhamdulillah

Assalamualaikum...

hai semua, hari ni saya nak berkongsi cerita masa zaman persekolahan dahulu. Sebenarnya saya amat menghormati guru-guru saya. Tapi saya paling sukakan ialah cikgu bahasa inggeris saya,beliau merupakan guru disiplin sekolah dan juga warden di asrama. Beliau sangat tegas tapi sangat baik. Beliau suka berpantun, bersajak,semuanya lah tentang sastera.Beliau sungguh berbakat.saya bangga menjadi pelajar beliau.

saya masih teringat kata-kata beliau yang masih melekat di fikiran saya sampai sekarang ni iaitu
'CABARAN MENDEWASAKAN KITA'.kata2 itu sangat bermakna bagi saya sbb memang sepanjang hidup kita,kita akan melalui banyak sangat cabaran.setiap cabaran kita perlu tempuh dengan sabar.saya juga pegang kata2 ini

DUIT

D- Doa
U- Usaha
I-Ikhtiar
T-Tawakal

kita sebagai seorang islam perlukan semua ini.insyaAllah semua cabaran dapat kita tempuhi...amin..

No comments:

Post a Comment